وکیلانه

۸ مطلب در خرداد ۱۳۹۰ ثبت شده است

وکیلانه - به نظر شما مشکوک نیست؟
نمی‌تونم مشکوک نباشم.
یک‌هو اخبار مربوط بهبدرفتاری با بیمارنداغ می‌شود و تند‌تند خبر در خصوص این موضوع. کودک آزاریداغ می‌شود و تندتند در خصوص آن خبر می‌آید. اندکی بعد خبر‌های مربوط بهتجاوزاتو ....
عادی است این جوری؟
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۹۰ ، ۰۸:۲۰
امیرعلی
وکیلانه - به بهانه‌ی سالروز نظریه‌ی مششع داماد لرستان
ازاینجا:

دوسال پیش همین روزها بود که در ایران اسلامی، جنبشی به راه افتاده بود به نام اشرافیت و می خواست جمهوریت نظام را زیر چکمه های رسانه ای و پروپاگاندای تبلیغاتی خود له کند. مردم تصمیم خودشان را گرفته بودند و مصمم بودند که به سینه اشرافیت دست رد بزنند. این اتفاق در 22 خرداد 88 رخ داد.
حضور حماسی مردم پای صندوق های رای، این بار از این جعبه رای، رسانه ای ساخت تا برخلاف آنچه دیده می شد و شنیده می شد، رای خود را در دفاع از یک آرمان اعلام کند. اما شامگاه 22 خرداد، در حالیکه هنوز رای گیری تمام نشده بود و صندوقی هم برای شمارش آرا باز نشده بود، میر حسین موسوی در برابر خبرنگاران با قاطعیت اعلام کرد که" پیروز انتخابات با نسبت آرای بسیار زیاد، اینجانب هستم."

موسوی اما دلیلی برای این اعلام پیروزی زود هنگام خود ارائه نکرد. تا فردا و پس از اعلام نتایج همسر وی خانم زهرا رهنورد که به گفته خود ایشانفول پرفسور و روشنفکر ترین زن ایرانیهستند در مصاحبه با تلویزیون رسمی دولت انگلیس، بی بی سی فارسی، اعلام کند: "اصلا یک سری نقاطی هست که خودش ملاک ماست برای اینکه در انتخابات تقلب شده، مثلا آذربایجان و ترک زبان ها فرزند خودشون رو نمی گذارند به آقای احمدی نژاد رای بدهند یا لرستان که خود من لر هستم و موسوی هم بارها اعلام کرده که داماد لرستان است، داماد خودشون رو نمی گذارند، به کسی دیگه ای رای بدن ما که این دو تا برای ما ملاکه که باقی موارد هم شبیه همین است"

این اوج استدلال سرکار خانم رهنورد، این بزرگترین روشنفکر زن! ایران – و از آنجایی که زن و مرد در قاموس اینها برابر است، روشنفکرترین فرد ایران- بود که در آن به رای عشیره ای و قبیله ای پایبند بود. استدلال خانم رهنور نشان گر عمق دیدگاه پوچ این عده به دموکراسی و جمهوریت است. چه آن که قومیت گرایی صرف را هم تحمل نمی کند و نمی گوید لرها به کروبی که خود لر است رای دهند، بلکه می گوید، لرها به موسوی که داماد لرستان است، رای بدهند.

باید توجه داشت این یک اظهار نظر صرفا اجمالی و مقطعی نیست، این به معنای این است که نمی پذیرند مردم ایران به قبیله ای رای نداده باشند. این ها شعور مردم را برنتافتند که این گونه متوهمانه بر طبل تقلب کوبیدند و بر آن هم اصرار کردند.

این سخنان بعد از گذشت 30 سال از انقلاب و برگزاری 30 انتخابات از سو خانم رهنورد، شاید در ظاهر خنده دار اما در باطن عمق فاجعه ای بود که با نام روشنفکری و با نام مردم فتنه ای 8 ماهه را تدارک دیدند تا در 22 بهمن 1388 باردیگر با پتک جمهوریت متلاشی شوند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ خرداد ۹۰ ، ۰۶:۱۹
امیرعلی
وکیلانه - یک ریزه کاری کوچک
برخی جاها لازم نیست بگویی : "به نامحرم نگاه نکن"

باید بگویی : "چشمت دنبال ناموس مردم نباشد"

و

برخی جاها هم

نباید بگویی : "چشمت دنبال ناموس مردم نباشد"

باید بگویی : "حیف این چشمان زیبای توست که آلوده شود" ...

همین

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ خرداد ۹۰ ، ۱۵:۱۲
امیرعلی
وکیلانه - تو باشی چیکار می‌کنی ؟
با یه دختر بچه‌ی ده یازده ساله اومده تو دفترم؛ واسه درخواست دادخواست طلاق. جلوی دختر کوچولوش حرف زشت می‌زنه.
یه لحظه‌ گوشی‌ش زنگ خورد، رفت بیرون که جواب بده.
دختر کوچولو همون حرف‌های زشت رو تکرار کرد.
یه لحظه موندم چیکار کنم .
بگم عزیزم این حرف زشت رو نزن، که می‌گه بابام گفته و اگر بگم زشته؛ شخصیت باباش جلوش خورد میشه و اگر نگم هم ...

تو باشی چیکار می‌کنی ؟
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ خرداد ۹۰ ، ۱۲:۴۶
امیرعلی
وکیلانه - عکس کمتر دیده شده از حضرت امام ، بدون لباس روحانیت

این عکس بسیار جالب در خرداد سال 1386 در قالب نمایشگاهی از عکس های امام تحت عنوان شمس آفاق در نمایشگاه هنرهای معاصر فلسطین در تهران به عرضه عموم گذاشته شد.

آخرین نیوز: شاید بسیاری از مردم تصویری از حضرت امام (ره) ندیده باشند که ایشان را با لباس معمولی نشان داده باشد. اما عکس نادری از ایشان وجود دارد که بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را بدون لباس روحانیت و با لباسی معمولی نشان می دهد.

از آن جمله می توان به عکسی از ایشان اشاره کرد که در سال 1964 به هنگام تبعید در ترکیه گرفته شده و آن به خاطر ممنوعیتی بود که دولت وقت ترکیه در پوشیدن لباس روحانیت برای حضرت امام (ره) وضع کرده بود.

این عکس بسیار جالب در خرداد سال 1386 در قالب نمایشگاهی از عکس های امام تحت عنوان شمس آفاق در نمایشگاه هنرهای معاصر فلسطین در تهران به عرضه عموم گذاشته شد.  

منبع: قدسنا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ خرداد ۹۰ ، ۱۰:۴۸
امیرعلی
وکیلانه - واکنش آموزنده رهبر انقلاب به تملق یک نماینده
عرایض ما تمام شد. من فقط یک جمله عرض بکنم:
این مطالبى که برادر عزیزمان بعد از صحبتهاى آقاى لاریجانى فرمودند، واقعاً من را شرمنده میکند. ولو میدانم از روى محبت و اخلاص و صفاست - در این تردیدى نیست - لیکن اینجور بیانات، هم به ضرر من است، هم به ضرر خود گوینده است. نبایستى این بیانات به این شکل بیان شود. یک مجموعه‌ى زمانى تصادفاً کنار هم قرار گرفته‌ایم و داریم با هم کار میکنیم؛ من یک کار میکنم، شما یک کار میکنید. اینجور تعبیرات، تعبیراتى نیست که انسان را خوش بیاید یا کمکى به کار پیشرفت انسان بکند. ما همگى بندگان خدا هستیم و ان‌شاءالله خدمتگزاران مردم هم باشیم.

بیانات در دیدار نمایندگان مجلس شوراى اسلامى

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ خرداد ۹۰ ، ۱۵:۱۶
امیرعلی

خدایا پشیمونم؛ قول می دم دیگه تکرار نکنم؛ توبه توبه توبه

اما هنوز عکس ها و فیلم ها روی گوشی و لب تاب پاک نشدن....
.
.
.
.
.
مهربون و سریع الرضاست ، درست، اماخداییش خودت بودی قبول می کردی؟


پنجشنبه پنجم خرداد ۱۳۹۰
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ خرداد ۹۰ ، ۱۹:۳۰
امیرعلی
وکیلانه - اثبات ولایت فقیه با یک جمله

فَلَمْ تَجِدُوا مَاءً فَتَیَمَّمُوا صَعِیدًا طَیِّبًا. 44/ نساء
"در این حال، آب (برای وضو یا غسل) نیافتید، با خاک پاکی تیمّم کنید!
"

آیا خدایی که برای آب وضو جانشین قرار داده، ممکن است برای زمان غیبت حجتش جانشین قرار نداده باشد؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ خرداد ۹۰ ، ۰۷:۱۷
امیرعلی