وکیلانه

وکیلانه - سگ‌کشی با اسید؟ در آمریکا سگ‌ها را در اتاق گاز می‌کشند!
توحید عزیزی (+) :


چند روز قبل همسرم از یکی از همکارنش پرسیده بود که آمریکایی‌ها این همه سگ و گربه‌ی خانگی را از کجا می‌خرند؟ طرف گفته بود که بیشتر حیوانات خانگی را از مراکز نگهداری حیواناتِ بی‌سرپرست (انیمال شلتر) به فرزند خواندگی (اداپت) می‌گیرند. بعد ادامه داده بود: حیواناتی که سرپرستی پیدا نکنند، معدوم خواهند شد.

همسرم پرسیده بود یعنی چه که معدوم خواهند شد؟ همکارش گفته که اکثر مراکز نگهداری حیوانات بعد از یک مدتی ظرفیتشان پر می‌شود و مجبورند که حیوانات را به تدریج بکشند؛ با سم یا اتاق گاز!

نام «اتاق گاز» را که شنیدم، یک لحظه یاد هیتلر افتادم و جا خوردم! یعنی واقعا حیوانات زبان بسته را با «اتاق گاز» (Gas chamber) می‌کشند؟

خبر ماجراهای سگ‌کشی شیراز و تجمع پیرو آن را که شنیدم، به صرافت افتادم که ماجرای معدوم کردن حیوانات در آمریکا را پیگیری کنم. خبر صحیح است.

سالانه بین ۳ تا ۴ میلیون حیوان بی‌سرپرست (سگ، گربه و غیره) در مراکز نگهداری حیوانات، «معدوم» می‌شوند و از آنجایی که کشتن حیوانات با اتاق گاز کم هزینه‌تر از روش‌های دیگر است، تا سال‌های پیش، معمولترین روش کشتن حیوانات بود، و هنوز نیز در دست کم ۹ ایالت آمریکا از این روش استفاده می‌شود.

سال‌هاست که گروه‌های مدافع حقوق حیوانات دنبال حذف کامل روش کشتن با اتاق گاز هستند، اما هنوز موفق نشده اند (نقشه‌ی زیر).

ریفرنس‌ها:
http://bit.ly/1H94UlR
http://bit.ly/1D7W5Cb

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۲/۰۱
امیرعلی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی